Brzina učitavanja Vašeg web sajta direktno utiče na Vaš SEO

Početna » Brzina učitavanja Vašeg web sajta direktno utiče na Vaš SEO

Brzina učitavanja Vašeg web sajta direktno utiče na Vaš SEO

Direktno i indirektno, performanse web sajta imaju nesporan uticaj na SEO. Brzina učitavanja ima dvostruki uticaj na Vaš uspeh na internetu, brza stranica za učitavanje svideće se i korisnicima, ali isto tako i pretraživačima! Uz nove nove Google-ove SEO standarde, uključujući i mobile-first indeks, postalo je neizbežno da poboljšate brzinu učitavanja Vašeg web sajta kako biste optimizovali njegovo pozicioniranje.

Ono što je dobro za korisnika, dobro je i za SEO

Već nekoliko godina, Google brzinu učitavanja web stranice smatra važnom za optimizaciju. Ovo se odnosi na količinu vremena koje posetilac mora da sačeka pre nego što web sajt bude u potpunosti učitan. U proseku, potrebno je 7 sekundi da se učita stranica e-trgovine, dok je idealno vreme oko 3 sekunde ili manje.

Logično je da brzina učitavanja stranice utiče na korisničko iskustvo Vaše publike. Loše korisničko iskustvo može vas skupo koštati ako Vaša ciljna publika mora dugo čekati pre nego što pristupi željenom sadržaju. Vaši posetioci će jednostavno napustiti Vašu web stranicu. A osim toga, spora stranica biće kažnjena od strane pretraživača i imaće negativan uticaj na Vaše pozicioniranje.

U stvari, Google upoređuje Vaš web sajt sa sajtovima Vaših konkurenata prema određenom segmentu i dodeljuje bonus bodove ako ste najbrži. Ali budite pažljivi, ova ocena se ne daje jednostrano: uzima se u obzir zemlja, interfejs ili mreža. Dakle, postoji nekoliko stvari na koje bi trebalo da se usredsredite kako biste poboljšali brzinu učitavanja.

Polazeći od ovog principa da brzina učitavanja stranice ima uticaj na korisničko iskustvo, a znamo Google može uhvatiti signale vezane za korisničko ponašanje, jasno je da brzina učitavanja web sajta utiče na SEO.

Zašto je u interesu Google-a da privileguje web sajtove koji se brzo učitavaju?

„Zato što kada Google visoko pozicionira spore web sajtove, ljudi manje koriste Google.“

Ovo je zaključak Google-a nakon mnogih testova koji su se sastojali u povećanju kašnjenja prikazivanja rezultata pretraživača i posmatranja ponašanja korisnika.

Kako Google zna koliko dugo traje učitavanje web sajta?

Google zna vreme učitavanja stranica sajta polazeći od:

  • Vremena odgovora preuzetog od strane Googlebot-a;
  • Chrom pretraživača

U faktorima pozicioniranja uzima se u obzir samo vreme odaziva koje je preuzeo Google Chrome. Za razliku od Googlebota, pretraživač Chrome sakuplja sve faktore učitane na stranici (CSS, JS, slika, …).

Google Chrome ne samo da da beleži vrijeme učitavanja, nego i podatke poput vremena provedenog na web sajtu, postotka klikova, … Budući da brzina učitavanja utiče na te kriterije, to znači da ima direktan i indirektan uticaj na kriterije rangiranja web sajta.

Osim toga, Google takođe ima podatke iz sopstvenog pretraživača, kao što je stopa povratka sa web sajta na stranicu sa rezultatima. Ponekad se posetilac brzo vraća sa sajta na stranicu sa rezultatima Google-a, jer se web sajt ne učitava dovoljno brzo. Uz kvalitet sadržaja, vreme prikaza je glavni uzrok ovakvog povratka.

Neke ključne šifre

  • 53% korisnika napušta web stranicu kada je vreme učitavanja duže od 3 sekunde ako se pretraga vrši na mobilnom uređaju;
  • Svaki drugi korisnik interneta očekuje da će učitavaje stranice biti kraće od 2 sekunde;
  • Brzina učitavanja se koristi kao kriterijum pozicioniranja;
  • Web sajtovi koji se učitavaju za manje od 5 sekundi generišu dvostruko više prihoda zahvaljujući reklamama od onih čije je vreme učitavanja duže od toga.

Šta je važno za optimalnu brzinu učitavanja

  • Optimizujte upravljanje resursima: dozvolite kompresiju resursa, minisujte CSS i JS i smanjite HTTP zahteve;
  • Kompresujte slike: smanjite njihovu veličinu, koristite .jpg format, koristite nove .WebP formate;
  • Smanjite broj spoljašnjih skripti;
  • Učitajte skripte samo na stranicama na kojima su korisne;
  • Poredajte skripte po prioritetu;
  • Koristite Lazy loading, odnosno postepeno učitavanje;
  • Koristite progresivni jpeg;
  • Ograničite broj modula na CMS-u.

Sve navedene tehnike će vam pomoći da imate optimizovan web sajt koji će se brže učitavati. Naravno, ova lista nije konačna i trebalo bi izvršiti SEO analizu Vašeg web sajta kako bi se postigla odgovarajuća tehnička optimizacija. Ukoliko imate problem sa učitavanjem Vašeg web sajta i smatrate da se on sporo učitava ili jednostavno želite imati bolje optimizovan web sajt, ne oklevajte, kontaktirajte nas još danas!

 

By | 2018-08-03T00:17:46+00:00 jul 30th, 2018|Categories: Google, SEO, SEO Saveti, Web dizajn saveti|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment