Kako da razumevanjem ciljeva korisničkog pretraživanja poboljšate SEO optimizaciju

Početna » Kako da razumevanjem ciljeva korisničkog pretraživanja poboljšate SEO optimizaciju

Kako da razumevanjem ciljeva korisničkog pretraživanja poboljšate SEO optimizaciju

Mnogi vlasnici kompanija žele poboljšati svoju vidljivost na internetu, povećati prodaju, zadržati svoje klijente. Neki od njih sebi zadaju jedan od ovih marketinških ciljeva, a neki žele ostvariti sve u isto vreme. Da biste povećali promet na svom web sajtu, treba da ga optimizujete. Zbog toga je veoma važno da razumete namere Vaših posetilaca prilikom pretraživanja Vašeg web sajta kako biste im dali odgovore koje očekuju.

Šta je cilj pretraživanja?

Cilj pretraživanja je sadržaj koji korisnik želi dobiti prilikom upisivanja pojma u pretraživač. Budući da 93% korisnika pretraživanje vrši putem Google-a, baziraćemo se na ovaj pretraživač. Upisivanjem ključnih reči korisnik želi da Google odgovori na njegovo pretraživanje.

Različiti ciljevi pretraživanja

Navigacijsko pretraživanje

Ova vrsta pretraživanja čini više od polovine pretraga obavljenih na pretraživačima. Takozvana navigacijska pretraživanja uključuju unos kompanije, branda, naziv domena ili URL-a na traci za pretraživanje Google-a. Korisnik zna koju web stranicu želi konsultovati. Ovakve pretrage neće nužno povećati promet jer korisnik često posećuje tačno određenu web stranicu. U nekim slučajevima unosi se generički pojam sa namerom pronalaženja web sajta čijeg imena se klijent ne može setiti. Npr. „web agencija„.

Informativne pretrage

Korisnici interneta koji traže informacije ili žele saznati više o nečemu obavljaju ovu vrstu pretraživanja. Većinu vremena, korisnici interneta nemaju pojma na kojoj web stranici će pronaći informacije i zbog toga mogu posetiti mnoštvo web sajtova pre nego što pronađu ono što traže. Pretraživanje informacija često počinje rečima „kako„, „zašto“ ili nekom definicijom, poput „kako izraditi dobar logotip„, „zašto se reklamirati na Facebook-u„, „koliko godina ima Zdravko Čolić”. Radi informacije, treba da znate da svakog meseca, 30 miliona zahteva formuliše se u obliku pitanja, a 61% ih počinje sa „kako„.

Pretrga radi transakcije

Internet korisnici koji ovako formulišu svoju pretragu imaju za cilj da deluju. Vrlo često, ove pretrage dovode do plaćanja: pretplata na bilten, kupovina proizvoda, rezervacija boravka, zahtev za procenu, itd. To su vrlo precizne pretrage, sastavljene od nekoliko reči kao što su „kupovina električnog bicikla„, „gde pronaći najbliži restoran? „… Korisnik koji ovo upiše u Google nije u fazi pretraživanja informacija, već u fazi kupovine proizvoda ili korišćenja usluga.

Zašto je razumevanje ciljeva korisničkog pretraživanja od presudnog značaja?

                                                                                Za pretraživače

Prvi razlog odnosi se na glavnu zainteresovanu stranu: sam Google i njegove algoritme. Pre svega, postoji Rank Brain, koji od 2015. koristi umetnu inteligenciju za poboljšanje pretraživanja. Od 2013. godine, aktiviran je i Colibri koji omogućava Google-u da bolje interpretira glasovne pretrage radi pronalaženja najboljeg sadržaja kako bi se što bolje zadovoljili ciljevi pretraživanja korisnika. Zahvaljujući tim algoritmima, Google identifikuje ciljeve pretraživanja, i u zavisnosti od toga pronalazi web stranice koje zadovoljavaju potrebe korisnika Interneta. Na primer, ako korisnik traži vesti, Google će dati prednost vestima, a ako izvrši transakcijsko pretraživanje, daće prednost web sajtovima za prodaju. Za svaku upisanu ili izgovorenu reč, američki pretraživač pokušava pronaći skriveno značenje kako bi ponudio relevantan i kvalitetan sadržaj svim korisnicima koji koriste njegove usluge (Adwords ili Shopping).

Razumeti očekivanja Vaše ciljne grupe

Treba da znate da je identifikovanje ciljeva pretraživanja korisnika veoma važno kako biste mogli razumeti njihova očekivanja.

Definisanje vrste sadržaja

Razumevanje ciljeva pretraživanja korisnika Interneta omogućiće Vam da definišete vrste pretraga te da ih iskoristite za svoje korporativne web sajtove, sajtove za prodaju proizvoda ili usluga, ali i za članke Vašeg bloga. Moći ćete izgraditi koherentnu strategiju sadržaja.

I na kraju, SEO optimizacija

Kao što smo ranije naveli, razumevajući ciljeve pretraživanja korisnika Interneta, Google će moći bolje rangirati Vaš web sajt u svojim rezultatima pretraživanja. Osim toga, ako utvrdite ciljeve korisničkog pretraživanja, to će Vam omogućiti izradu sadržaja prema svakoj vrsti pretrage. Sa relevantnim sadržajem Vaš web sajt biće visoko pozicioniran. Iz ovoga možemo zaključiti da Vam razumevanje ciljeva pretraživanja Vaših korisnika omogućava da optimizujete Vaš web sajt.

Kako integrisati ciljeve pretraživanja u svoju strategiju?

Da biste zadovoljili svoje posetioce i Google, donosimo Vam spisak saveta kojih treba da se pridržavate:

  • Upotrebite ključne reči i izraze koje biraju korisnici iz Vaše ciljne grupe,
  • Navedite svoje reči i nađite sinonime radi proširenja semantičkog polja,
  • Napišite relevantan sadržaj odabirom ključnih reči prema vrsti pretrage.

Kako biste zadovoljili informativne pretrage, najbolje rešenje je da kreirate sadržaj putem bloga što će Vam omogućiti bolje pozicioniranje na pretraživačima. Na primer, zamislite online trgovinu koja prodaje kuhinjske predmete, informativna pretraga glasiće: „recept za sarmu”, „kako očistiti rernu”, „biranje multifunkcionalnog kuhinjskog uređaja”, „uklanjanje mrlja od kafe vinskim sirćetom„… Što se tiče pretraga s ciljem tranasakcije, pretraga će glasiti: „kafe aparat Senseo”, „rerna jeftino”, „indukciono posuđe”, „lonac od livenog gvožđa”, „popust peći”, … Korisnici interneta često upisuju naziv proizvoda koji traže uz dodatak izraza „jeftin„. Da biste zadovoljili transakcijske pretrage, morate optimizovati sadržaj svojih stranica, postaviti izjave kupaca, dati maksimalan broj informacija o proizvodu: tehničke karakteristike (materijal, marka, boja), uslove isporuke i postaviti sjajne fotografije Vaših proizvoda.

  • Optimizujte naslove Vaših stranica, naslove, opise i slike

  • Optimizujte svoje Anchor tekstove (tekstovi koji sadrže linkove)

  • Pribavite kvalitetne povratne linkove

  • Stvorite dobru unutrašnju mrežu

  • Strukturirajte svoje podatke unošenjem mikro podataka. Korištenjem strukturiranih podataka omogućavate robotima za indeksiranje kao i Google-u da što bolje razumeju pravo značenje web stranice: događaj, recept, mišljenje, ljudi, mesta …

By | 2018-02-06T06:26:54+00:00 februar 5th, 2018|Categories: Google, Local Search, SEO, SEO Saveti, Web Dizajn, Web dizajn saveti|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment