Ko su Vaši ciljni kupci?
„Ciljni kupci“ će odigrati odlučujuću ulogu u Vašoj inbound strategiji jer ćete upravo za nju kreirati Vaš sadržaj.
Ko je Buyer persona?
Najjednostavnije rečeno, Buyer persona predstavlja poluzamišljenu predstavu Vašeg idealnog kupca koja je zasnovana na biografskim i demografskim informacijama, psihološkim kriterijumima, motivacijama ili ciljevima. Drugim rečima, ne radi se o jednom pojedinačnom kupcu, jer, svakako, karakteristike kupca pojedinca su jedinstvene. Buyer persona je predstva o skupu kupaca koji imaju zajedničke osobine.
Buyer persona je predstava vašeg idealnog kupca u celini, čiji kompletan profil stvarate, uključujući i njegov profesionalni status, njegove ciljeve, njegove želje, njegove snove, itd. Što zanči da treba da definišete profil osobe koja bi kupila baš od Vas, ko je ona, čime se bavi, šta želi, itd.
Nažalost, neke kompanije definišu svog ciljnog kupca pre stvaranja sadržaja. Ovakav pristup onemogućava da ciljaju na pravo mesto što je garant neuspeha. Jer zaista, kako znati šta da ponudite svojim potencijalnim klijentima ako ne poznajete profil Vašeg idelanog kupca, ako nemate ciljnu grupu?
Zašto treba da stvarate Vašu Buyer personu?
- Vaša Buyer persona treba da bude sastavni deo svih faza Vaše inbound strategije.
Stvaranje ciljnog kupca je presudno za Vaš uspeh jer na taj način definišete kome će biti namenjeno ono što nudite.
Malo podsećanje na inbound strategiju u 4 etape:
- Privući posetioca na Vaš web sajt,
- Pretvoriti posetioca u potencijalnog klijenta,
- Pretvoriti potencijalnog klijenta u Vašeg kupca,
- Zadržati kupca kako bi postao Vaš ambasador.
Vaš cilj nije samo da nekoga privučete na Vašu web stranicu, cilj je privući osobu koja odgovara Vašoj ponudi, koja će biti zainteresovana za Vaše proizvode ili usluge i koja će najverovatnije postati Vaš klijent. Ova osoba, zainteresovana za Vaše proizvode i usluge, je upravo Vaša Buyer persona.
Definisanje ciljnog kupca je identifikovanje osobe do koje želite dopreti putem Vašeg sadržaja (blog, društvene mreže).
-
Vaša Buyer persona će Vam pomoći da utvrdite gde Vaš idealni klijent provodi vreme na internetu
Ako znate na kojem web sajtu Vaš ciljni kupac provodi svoje vreme, ove ključne informacije možete iskoristiti da usmerite svoje marketinške aktivnosti na pravo mesto i na taj način direktno ciljati svoje idealne kupce!
-
Vaš ciljni kupac će Vam pomoći da razvijete nove proizvode ili usluge
Ako znate šta Vaš ciljni kupci traže, možete kreirati ciljni sadržaj posebno za njih. Znaćete tačno kakvu vrstu sadržaja treba da kreirate kako biste privukli dobre posetioce, pretvorili ih u potencijalne klijente, zatim u kupce koji će na kraju postati ambasadori Vašeg brenda!
Primer idelnog kupca
Marija Savić je 28-godišnja žena koja predaje istoriju u jednoj beogradskoj gimnaziji. S obzirom na to da planira putovanje u Pariz, ona traži iPhone aplikaciju koju će koristiti na licu mesta kako bi dobila informacije o istorijskim mestima koje treba posetiti u Parizu i kako bi pronašla detaljne informacije o tome … S obzirom na to da se ne razume baš najbolje u digitalne alate, ona će kupiti veoma ograničen broj aplikacija.
Važnost stvaranja Buyer persona
Svi sadržaji koje kreirate, sve marketinške kampanje koje pokrećete, način na koji poslujete sa Vašim klijentima pa čak i novi proizvodi ili usluge koje kreirate: sve ove aktivnosti moraju biti usko povezane sa Vašom Buyer persona.
Prepoznavanjem Vašeg idealnog kupca dajete ljudski oblik onima koji su Vaša ciljna grupa čime značajno uvećavate Vaše šanse za uspeh. Ako želite da do nekog doprete Vašom inbound strategijom, sve što Vam preostaje je da definišete Vašeg ciljnog kupca.
Leave A Comment