Žašto je Google najpopularniji pretraživač?
Google je razvio revolucionarnu tehnologiju koja nudi relevantne rezultate pretrage. Nedostatak inovacija tadašnjeg lidera pretraživača Yahoo-a, omogućilo im je da napreduju i postanu najpopularniji web pretraživač.
Još jedan faktor koji je bio na strani Google-a je taj što se pojavio u isto vreme kada su korisnici interneta koji je u tom periodu poboljšao svoju konekciju postali njegovi redovni korisnici. S obzirom da je jedini pretraživač koji je doneo relevante rezultate Gооgle je napravio masovnu lojalnu bazu korisnika.
Na samom kraju kreirali su veoma profitabilni izvor prihoda, Pay-per-click (plaćanje po kliku) reklame, kojima je Google privukao mnoge ljude da se upravo tamo oglašavaju želeći da povećaju svest ljudi o svom brendu i povećaju profitabilnost delatnosti kojom se bave.
Da bi znao šta treba da prikaže u rezultatima pretrage od hiljada web stranica sa potencijalno relevatnim informacijama, Google se fokusira na 3 stvari:
-
- Web indexiranje – Google indeksiranje stranica je proces ubacivanja novih web stranica u Google bazu (indeks). Pre nego što se unese bilo koji upit za pretragu, pretraživači web stranica rade na otkrivanju i obradi informacija sadržanih na web stranicama i drugim javno dostupnim sadržajima. Od momenta kada se novi sajt pojavi na internetu potrebno je određeno vreme dok ga Gооgle indeksira i “ubaci” u svoju bazu.
- Algoritmi pretrage – Kada se reči za pretragu otkucaju u Google, njegovi sistemi za rangiranje sortiraju stotine milijardi web stranica u indeksu pretraživanja kako bi vam dali korisne i relevantne rezultate u par sekundi.
- Korisni odgovori – U isto vreme, Google obavezno nudi rezultate pretrage u nizu bogatih formata kako bi vam pomogao da pronađete informacije koje tražite brzo.
Šta je Web indexiranje i kako funkcioniše?
Princip po kome indeksiranje stranica funkcioniše nije naročito komplikovan, te podrazumeva primarno da posebna vrsta programa za pretraživanje, a čiji je naziv Spider (Web Pauk) vrši neprekidno skeniranje stranica, kako bi pronašao linkove.
Koja je uloga Web indexiranja u SEO?
Uverite se da Spider, a posebno Googlebot, može pristupiti vašem sajtu. To se podrazumeva kada je optimizacija sajta u pitanju.
Sve dok Googlebot ne pretraži i indeksira vaše web stranice, ne postoji šansa da se pojavite u Google pretrazi.
Ono što je važno u optimizaciji jeste da Googlebot zna vas. Evo i kako:
- Uverite se da Googlebot nije blokiran.
- Koristite opciju Submit URL u Google Search Consoli.
- Kreirajte Sitemap i pošaljite u Gооgle Search Console.
Ako ste nedavno dodali ili napravili promene na stranici na vašem sajtu, možete zatražiti od Google-a da je (ponovo) indeksira pomoću Fetch-a.
Koliko vremena treba Google-u da indexira novi sajt?
U proseku, od 2 dana do 3-4 nedelje može da se indeksira potpuno nov sajt. Puno toga zavisi od kvaliteta i optimizacije vašeg sajta.
Kako funkcionišu Google algoritmi za pretragu?
Analizira reči – Google pokušava da shvati značenje vaše pretrage i odluči koje reči će potražiti u indeksu pretraživanja. Ovo uključuje i tumačenje grešaka u pravopisu, razumevanje sinonima i primenu nekih najnovijih istraživanja o razumijevanju prirodnog jezika.
Ključne reči – Gооgle analizira koliko se često i gde pojavljuju ključne reči relevantne za vašu pretragu pojavljuju na stranici. On takođe analizira da li stranice sadrže odgovarajuće ključne reči ili su napisane na istom jeziku kao i vaše pitanje.
Rangiranje stranica – Koristeći stotine faktora, Google pokušava da identifikuje najbolje web stranice koje odgovaraju vašoj pretrazi. Ovo uključuje svežinu sadržaja, dobro korisničko iskustvo, itd. On ih takođe identifikuje i uklanja sajtove koji krše njihova pravila.
Razmislite o kontekstu – Informacije kao što su lokacija korisnika, prošla istorija pretrage i podešavanja pretrage, omogućavaju Google-u da prikaže rezultate pretrage prema tome šta je najkorisnije i relevantno za tog određenog korisnika u datom trenutku.
Rezultat pretrage – Pre nego što se posluži rezultatima pretrage, Gооgle ocenjuje kako se svi relevantni podaci uklapaju zajedno, a zatim se trudi da obezbedi različite skupove informacija koje su najkorisnije za određeni tip pretrage.
Webnime je SEO agencija sa dugogodišnjim iskustvom i mnoštvom zadovoljnih klijenata, koji su postali naši prijatelji i partneri. Koristimo napredne tehnike za SEO optimizaciju i u ovom poslu za nas nema nepoznanica. Ako i Vi želite da postanete naš klijent, da imate najbolju SEO optimizaciju u Beogradu i da prestignete konkurenciju, ne oklevajte već nas kontaktirajte!
Leave A Comment